Kerk op schoot

Maandag 22 juni 2026
Het was heel warm op zondagmiddag 21 juni. Toch kwamen er vijf kinderen met hun moeders en oma naar de kerk voor een viering van Kerk op schoot. Het ging over Johannes de Doper. Eerst kwam een engel in de tempel aan Zacharias vertellen dat hij samen met zijn vrouw Elizabeth, een zoon zou krijgen. Omdat hij de engel niet geloofde, kon hij niet meer praten. De engel kwam ook bij Maria, ook zij zou een kindje krijgen. Met kleine poppetjes werd het verhaal nagespeeld en tussendoor zongen we bijpassende liedjes die Inge Streekstra had gemaakt en die Doetien begeleidde op de accordeon. Wanneer de baby van Zacharias en Elisabeth is geboren, moet zijn vader zijn naam Johannes op een schrijfbordje schrijven en daarna kan hij weer praten. Toen Johannes groot geworden was, had hij een grote jas aan en woonde hij in de woestijn in de buurt van een rivier. De kinderen mochten zelf ook even zo’n grote jas passen. Johannes doopte de mensen die bij hem kwamen in de rivier. Bij ons in de kerk gebeurt dat bij het doopvont, daar zijn we even gaan kijken. Ook Jezus kwam bij Johannes om gedoopt te worden. Daarvoor hadden we een bakje water met twee duplo poppetjes. Best lekker om daar even mee te spelen op zo’n warme dag.
Luna en Ravi hadden Rainbow de duif en het regenboog-koffertje weer meegenomen naar de kerk. Tijdens de komende zomervakantie gaan die met Moos mee naar Maasbracht om daar te gaan logeren. De volgende viering van Kerk op schoot is op zondagmiddag 20 september.
ds. Jolien Leeffers
terug
×